torsdag 2. august 2007

Sommeren 2007

Da er det kanskje på tide å oppsummere sommeren litt! Tiden går jo fort mot høst nå. Det er litt godt at det har blitt litt mørkere om kveldene, men er jo så tydlig hvilken årstid vi går i mot da...

Vi har hatt en fin sommerferie da, med mange fine opplevelser! Den første uka var Jonathan fortsatt i barnehagen for å gjøre unna de siste dagene der, mens mammaen startet sin ferie med litt barnefri og mye trening!

Etter at Jonathan hadde lagt bak seg sin tid som barnehagegutt, gikk turen til Frosta hvor late dager sto på planen. Hærlig i masse godt sommervær!

Jonathan var fast bestemt på at han skulle ned til Torget på VG-lista sin sommerturnè, og han tok helt av da The Kids sang "Forelska i lærer`n". Han syntes også at Lene Alexandra hadde store pupper som hoppa ganske mye!!! *ler* Jeg fikk jobb som kameramann, for han skulle altså forevige dette (les: i hovedsak The Kids da!!).

Samme kveld kom Elisabet og Ole-Gunnar på overnattingsbesøk for å tilbringe noen dager på gamle trakter. Da ble det masse prating på benken og grilling av laks. Skikkelig snadder, spør du meg! :)

I slutten av uka dro vi på god, gammeldags campingferie sammen med Wenche, Jan Arve og Joachim. Da satte vi nesen mot utlandet - helt til Leksang i Sverige. Vi kjørte samme bil og lå i samme vogn. Joda, d var litt trangt, men d gikk likevel veldig bra!! Første dag i Sommerland-parken var kjempeflott, og ungene bada og styra på! Så dro vi tilbake til vogna på kvelden, noen mer solbrendt enn andre :) Men en toppers dag!

Resten av tiden i Sverige var preget av reg, lyn og torden (herrgud, hvor mye det tordna ene dagen - skikkelig hodepine-vær!!). Da ble det en del tv-titting i vogna, inn t sentrum og Systembolaget osv... ;)

Kom hjem igjen etter 4 overnattinger i Sverige. Da var egen seng og eget do godt å finne!!

Helga etter vi kom heim sto Frosta Festivalen for tur. Først va vi på familieforestillingene på dagen, før gutten ble overlevert til oldefar slik at mamma kunne dra dit på nytt. Åge og Sambandet var kjempebra, det samme var Thomas Brøndbo og Hopalong Knut. Faktisk var dagen derpå ganske bra også... ;)

Tirsdagen uka etterpå dro vi på tur sammen med foreldrene mine. De hadde lånt bobil uten at Jonathan visste noe om dette. Det var utrolig morsomt å se reaksjonen hans da de kom i bilen for å hente opp på Moholt. Dette ga gutten en knallstart på turen sørover!! Første stopp var på Mysusetra i Rondane, hvor min ene tante med familie har hytte. Koslig å stikke innom og overnatte der. Vi rakk også å gå en liten tur i nærheten der, og turen ga meg mersmak!!

Så kjørte vi ned til Lillehammer, hvor vi dagen etterpå dro til Hunderfossen. Der var det WigWam som var den største opplevelsen for Jonathan..., med konsert, signering og bilder... Kjempearti!!

Videre gikk ferden videre til Nesoddtangen for å besøke enda en tante med familie. Dit kom også folket fra hytta i Rondane - og da var hele den nærmste slekten samlet, untatt søsteren min - hun valgte heller å dra på Storås og ha ei heidundrende helg der!!

Jonathan hadde på forhånd bestemt at vi skulle inn til Oslo for å se Slottet, så den ene dagen ble brukt til det, samt å gå på Karl Johan, spise og drikke godt osv.. Litt shopping klarte mor og jeg også å snylte oss til, da far og Jonathan heller ville dra tilbake ;)

På søndag dro mormor og jeg hjem med fly, da jeg skulle starte på jobb igjen dagen etterpå. Etter mye klabb og babb kom vi oss på flyet da. Flytog var innstilt og tekniske problemer på Gardemoen. Da vi endlelig kom på Værnes var selvfølgelig bagasjen vår sporløst forsvunnet.. De ringte på kvelden og sa at den var kommet til rette, og dagen etter ble den bringt på døra her.
Jonathan kjørte bobil sammen m foreldrene mine og ble med de til Frosta for å være der til han startet på SFO 2. august. Stor dag for en stor gutt!!!

<-- Første dag på SFO
Det var sommerferien 2007, og nå er det et helt år til neste gang....!