søndag 5. august 2007

Blåbærtur ved Skistua


I dag, søndag, våkna Jonathan som vanlig litt for tidlig etter min mening... Jeg kom meg da opp etter hver jeg også og slo på pc`n for å se om det var noe spennende som skjedde der. På MSN fikk jeg meldig fra Veronica om at de skulle dra på blåbærtur da, ganske så med en gang, og hun lurte på om vi ville være med. Da var det bareå komme seg i klærne og pakke frokosten i sekken og hive seg i bilen!!! En litt brå start, men jeg våkna iallefall!! :)




Så kom vi oss på den nedre parkeringplassen og møtte Veronica og Martin, Hilde og Nicolay (de samme som vi var på ridderturnering sammen med i går). Etter en liten prat der satte vi kursen mot Skistua. Oppe i skogen gjorde vi oss klar for å fylle bøtter og spann med deilig bær, men fikk oss en liten nedtur da vi så hvor lite blått det var i lyngen... Men vi trøstet oss med at vi var der i hovedsak for turen sin del!!! Ungene var lite ivrige på plukkinga, så det var lite hjelp å få fra den fronten..












<---- Unga som ikke har tid til å plukke bær!!










Vi gikk ikke så langt innover terrenget da, og det var veldig bløtt der, men vi fant noe vi ikke hadde regna med, og det var MULTER!!!! Kjempearti å finne, men guttene syns d var fælt... De var ikke helt ferdig alle bærene, men de som var det var kjempegode!!









Da vi kom heim var det streng beskjed fra mannen i huset om at det var bare å sette igang med å lage blåbærmuffins. Jeg laget 30 stk, og i løpet av ettermiddagen/ kvelden forsvant så og si alle. Jeg tok de med ut på tunet og de ble veldig populære! Morsomt det!!! Nå er det natta for minstemann og det skal heller ikke bli noen seinkveld på meg - må være klar for ei nye uke på jobb!!! :)

Ingen kommentarer: